مشخصات روغن سویا و عملکرد دانه جایگزین کود

مشخصات FA دانه های سویا به طور قابل توجهی با ژنتیک مرتبط است و همچنین به منطقه ای که در آن رشد می کند بستگی دارد .

منشاء واریته تأثیر آشکاری بر صفات تغذیه ای روغن سویا تهران دارد .

عملکرد دانه و کیفیت نیز تحت تأثیر مدیریت زراعی است.

در کشت سویا، روغن سویا تراریخته تلقیح بذر با سویه های باکتریایی همزیست یک روش مهم کشاورزی است. تحقیقات تا به امروز عمدتاً به تأثیر این درمان بر تولید زیست توده و تثبیت نیتروژن اختصاص یافته است.

اثربخشی تلقیح Bradyrhizobium japonicum در کمک به تثبیت نیتروژن توسط گیاهان سویا توسط بسیاری از نویسندگان توصیف شده است .

این اثر مثبت تلقیح B. japonicum با افزایش عملکرد دانه سویا [41] تا 48 درصد و روغن تا 19 درصد [42] همراه است.

همانطور که با لوبیا روغن سویا تصفیه شده معمولی نشان داده شد، تلقیح بذر می تواند جایگزین کاربرد کود نیتروژن شود.

علاوه بر این، اثرات نیتروژن بر عملکرد دانه، محتوای روغن و پروتئین به خوبی مستند شده است [3،44،45]، اما مطالعات زیادی در مورد تأثیر سطح کاربرد کود نیتروژن بر ترکیب روغن، از جمله مشخصات FA، وجود ندارد.

تلقیح باکتری می تواند به طور کامل جایگزین کود شیمیایی در حبوبات مختلف شود، زیرا تثبیت نیتروژن در خاک و جذب نیتروژن توسط گیاهان را افزایش می دهد و در نتیجه بر افزایش عملکرد و محتوای نیتروژن در گیاه تأثیر می گذارد .

سیلوا و همکاران نشان داد که روغن سویا تلقیح Bjaponicum sv glycinearum باعث افزایش کل اسیدهای چرب شد و این به دلیل افزایش MUFA و PUFA بود.

در مطالعه انجام شده، استفاده از کود نیتروژن به سویا و همچنین تلقیح قبل از کاشت بذر با باکتری همزیست B japonicum بر محتوای اسیدهای امگا 3 و امگا 6 در دانه ها و همچنین تشکیل امگا 6 تأثیری نداشت نسبت امگا 3.

  • منابع:
    1. Quality Evaluation Indices for Soybean Oil in Relation to Cultivar, Application of N Fertiliser and Seed Inoculation with Bradyrhizobium japonicum
  • تبلیغات: 
    1. تولید قلب مصنوعی با کمک مستربچ در آمریکا!!
    2. مواد مخدری که از پودر کردن سرامیک تولید می شود!
    3. راز موفقیت در کاهش وزن را در کتاب های مربوط به آن بیابید
    4. پاکسازی معده خود را با خوردن حلوا تضمین کنید!