با خریدن گردو خارجی در بازار شانس برنده شدن شمش طلا را داشته باشید!

گردو خارجی در بازار

گردوهای تازه برداشت شده بین 2 تا 8 درصد آب دارند که به آنها رنگ بهتری می بخشد، طعمی جذاب می دهد و آنها را با مواد مغذی غنی می کند.
گردو یکی از بسیاری از غذاهای غنی از مواد مغذی است. 100 گرم گردو حاوی 15.2 گرم پروتئین، 65.2 گرم چربی و 6.7 گرم فیبر غذایی است. پروتئین موجود در گردو بسیاری از اسیدهای آمینه ضروری را فراهم می کند. در حالی که گردوی انگلیسی به دلیل سهولت پردازش، پرفروش ترین میوه در بازار تجاری است، اما از نظر اطلاعات تغذیه ای و غنای مواد مغذی با گردوی سیاه تفاوت زیادی دارد. جدول زیر مقایسه ای از مواد مغذی بین گردوی انگلیسی و گردوی سیاه را نشان می دهد.
فواید چشم شتر (گردو)
مزایای پزشکی

یک مطالعه نشان داد که خوردن گردو منجر به افزایش اکسیداسیون چربی و کاهش اکسیداسیون کربوهیدرات ها بدون تاثیر بر مصرف کل می شود، که نشان می دهد مصرف گردو ممکن است استفاده از چربی های بدن را در بزرگسالان دارای اضافه وزن بهبود بخشد. و سD ثابت شده است که میوه های گردو تغییرات پاتولوژیک در پوشش رگ های خونی مرتبط با وعده های غذایی چرب را کاهش می دهد. منحنی J نشان می‌دهد که آزمایش‌های انجام‌شده روی موش‌های مسن که رژیم‌های حاوی ۲ تا ۶ درصد آجیل را دنبال می‌کردند، عملکردهای حرکتی و شناختی مرتبط با سن را معکوس کردند، در حالی که یک رژیم غذایی مبتنی بر آجیل ۹ درصد عملکرد را مختل کرد.
تحقیقات اخیر نشان داده است که خوردن یک مشت دانه گردو نارس همراه با وعده های غذایی سرشار از چربی اشباع شده، توانایی چربی های مضر را برای آسیب رساندن به رگ های خونی کاهش می دهد.دانشمندان هنوز مطمئن نیستند که گردو به عنوان یک داروی شیمی درمانی برای سرطان عمل می کند، زیرا این اثر ممکن است از محتوای بالای فنولیک و فعالیت آنتی اکسیدانی میوه ناشی شود.
در مقایسه با برخی از میوه‌های دیگر مانند بادام، بادام زمینی و فندق، گردو (به‌ویژه در شکل نارس آن) دارای بالاترین سطح آنتی اکسیدان کل، از جمله آنتی‌اکسیدان‌های غیر فیبر و فیبردار است.