دختر جوان با پت مایع ظرفشویی ساعت مچی درست کرد!

ما روزانه 0.3 میلی گرم مواد شوینده را به بدن خود می بریم!

ثابت شده است که پت مایع ظرفشویی برای شوینده ها باعث ناباروری، سمیت عصبی، آسیب ریه و کلیه، سرطان، کوری و آسم می شوند.

اکثر مردم بر این باورند که مواد سمی از صنعت، مواد مخدر و آلودگی هوا وارد زندگی ما می شود. اما او فکر نمی کند که بیشتر مواد شیمیایی مورد استفاده در خانه حاوی مواد سمی باشد.

با این حال، هوای سمی با مواد شیمیایی مورد استفاده در خانه استنشاق می شود.

30-10 درصد مواد شوینده از سورفکتانت ها تشکیل شده است. تجزیه پذیری (تجزیه زیستی) این مواد بسیار مهم است.

در واقع، این مواد که عموماً به سختی تجزیه می شوند، دست نخورده در آب و خاک باقی می مانند و از طریق نهرها به دریاچه ها و دریاها می رسند و سلامت موجودات زنده و افرادی که از آنها تغذیه می کنند به خطر می اندازند.

در بررسی های آزمایشگاهی مشخص شد که پس از ۶ بار آبکشی، باقیمانده مواد شوینده از ظروف پاک نمی شود. عدم وجود لکه آب روی لیوان ها و براق بودن آنها به این معنی است که با لایه ای از مواد شوینده پوشانده شده است.

و با غذای داغی که در این کاسه می گذارید، این لایه حل شده و با غذای شما مخلوط می شود.

فسفات که به عنوان افزودنی شوینده استفاده می شود به محیط زیست و سلامت انسان آسیب می رساند.

در حالی که نسبت فسفات در شوینده های تولید شده در ترکیه بین 15 تا 30 درصد است، در اروپا با محدودیت های اعمال شده در این زمینه بین 1 تا 2 درصد استفاده می شود. در برخی کشورها ممنوع است.

بسیاری از گونه های ماهی به دلیل فسفات ها و سایر ناخالصی های مواد شوینده در حال ناپدید شدن هستند.در حالی که در سال 1978 126 گونه ماهی در دریای مرمره وجود داشت، این تعداد امروزه به 25 گونه رسیده است.

مواد شوینده نه تنها موادی هستند که لباس‌های شسته شده یا ظروف خود را تمیز می‌کنیم و به محیط می‌ریزیم، بلکه با مصرف موجودات زنده‌ای که از این آب‌های کثیف تغذیه می‌کنند یا آب آشامیدنی آلوده به باقی مانده‌های مواد شوینده آن‌ها را پس می‌دهیم.