امروزه فروش خرما صفوی در کشور ممنوع اعلام شد!!

میوه خرما صفوی منبع عالی از فواید تغذیه ای و سلامتی است.

ترکیب شیمیایی خرما شامل کربوهیدرات‌ها، فیبر غذایی، پروتئین‌ها، چربی‌ها، مواد معدنی و ویتامین‌ها، آنزیم‌ها، اسید فنولیک و کاروتنوئیدها است که همگی به طور مستقیم با فواید تغذیه‌ای و سلامتی برای مصرف‌کنندگان مرتبط هستند.

تعدادی از مطالعات نیز اثرات درمانی خرما و کارایی آن را در درمان بسیاری از بیماری ها تایید کرده اند.

در نتیجه، تعدادی از محصولات غذایی مانند شربت خرما، شیره خرما و خمیر خرما به منظور استفاده از پتانسیل تغذیه ای خرما تولید شده است.

منابع تغذیه کافی برای همه مصرف کنندگان، به ویژه برای افراد دارای سبک زندگی فعال مانند ورزشکاران و ورزشکاران مهم است.

از آنجایی که هدف هر ورزشکاری افزایش عملکرد ورزشی و جلوگیری از کمبود انرژی است، استفاده از مکمل های غذایی به عنوان راه حلی در این زمینه بسیار توصیه شده است.

به عنوان مثال، میله های تغذیه یکی از منابع انرژی و مواد مغذی بالا هستند که می توانند انرژی مورد نیاز را برای افزایش عملکرد ورزشی فراهم کنند، و میوه خرما می تواند به منظور کمک به ورزشکاران برای دستیابی به عملکرد و اهداف تغذیه ای خود، به عنوان میله های تغذیه ارزش گذاری شود.

در این مقاله به بررسی ترکیبات شیمیایی و فواید سلامتی میوه خرما، کاربرد غذایی و در نتیجه فرمولاسیون آن در میله های تغذیه ای برای ورزشکاران می پردازیم.

توصیه شده
تأثیر ارقام خرما بر خواص فیزیکی و شیمیایی، ترکیب اسیدهای چرب، محتوای توکوفرول و ترکیبات فنلی برخی از دانه‌ها و روغن‌های خرما

فهد الجحیمی، مهمت موسی اوزجان، اولادیپوپو کیو. آدیامو، عمر ن. الساوماهی، کاشف غفور، الفادل ای.
مجله فرآوری و نگهداری مواد غذایی
فعالیت آنتی اکسیدانی میوه خرمای بحرینی (Phoenix dactylifera L.)