استفاده از کود ارگانیک ویتامینه گیاهان برای چربی سوزی در باشگاه!

آزمایشی بر روی کودهای آلی..و یک مقام مسئول در کشاورزی نتایج و اهمیت آن را توضیح می دهد

کشف کود ارگانیک ویتامینه گیاهان در قرن اخیر منجر به کاهش علاقه کشاورزان به کودهای آلی شد و با توجه به نتایج سریعی که این کودها می دهند به کودهای معدنی روی آوردند، اما علیرغم اهمیت، استفاده بیش از حد از آنها منجر به منفی و منفی شد.

پیامدهای خطرناک بر سلامت انسان و محیط زیست که مورد تقاضای تعداد زیادی از محققین قرار گرفت لزوم استفاده از کودهای آلی و کاهش افزودن کودهای شیمیایی به خاک برای جلوگیری از آلودگی محیط زیست و دستیابی به محصولاتی با ویژگی های جدید و تغلیظ مواد مغذی مناسب در خاک میوه ها، بدون اینکه در دراز مدت اثرات مضری بر سلامت انسان داشته باشند.

مهندس ناصر بن سالم بن سیف الوهیبی، پژوهشگر ارشد خاک اداره کل تحقیقات کشاورزی و دامی، درباره مفهوم و اهمیت کود آلی گفت: کود آلی بقایای حیوانات یا گیاهان یا مخلوطی از آنهاست. و خواص شیمیایی و فیزیکی (طبیعی) خاک را بهبود می بخشد و مواد مغذی را برای گیاهان فراهم می کند.

وی با بیان اینکه بیشتر خاک های استان السلطنه شنی تا شنی لومی، سبک بافت و ضعیف در نگهداری آب و عناصر غذایی هستند، افزود: در این حالت افزودن کود آلی باعث افزایش راندمان خاک در حفظ آب و عناصر غذایی می شود. و تامین مواد مغذی گیاه اما با افزودن کود شیمیایی با نرخ معین برای بهره وری اقتصادی بالا.

وی با تاکید بر اینکه کود آلی در افزایش درصد مواد آلی موجود در آن و کاهش نشت برخی از ترکیبات شیمیایی آلوده کننده آب های زیرزمینی ناشی از افزودن برخی کودهای شیمیایی نیز نقش مهمی دارد، افزود: این علاوه بر نقش کود آلی در حفاظت از آن می باشد.

خاک کشاورزی از فرسایش آب و باد مناسب برای تکثیر برخی از میکروب های مفید برای گیاهان و خاک.